Subject: [DKIM katki]Päring- kinnistusregistris füüsilise isiku otsing
From: Tiia Raudmägi <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Thu, 15 May 2025 17:37:38 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

HOIATUS! See e-kiri võib olla liba-, õngitsus- või pahaloomuline, kuna on
saadetud asutusest, kus meiliserver on vigaselt seadistatud.
Rohkem infot: KKK | teenusveeb <https://teenused.rit.ee/et/kkk>  -> E-post
ja kalender.

Tere,

Andmekaitse Inspektsiooni soovitusel pöördun alloleva päringuga
Justiitsministeeriumi poole.

Vastavalt  kohtute veebilehel avaldatud andmetele on kinnistusraamatu
vastutav töötleja Justiitsministeerium.

https://www.kohus.ee/eesti-kohtud/isikuandmete-tootlemine-kohtus

Väljavõte tingimustest: „Kinnistusraamatu koosseisu kuuluvad
kinnistusregister
<https://www.riigiteataja.ee/akt/129062018016?leiaKehtiv#para10> ,
kinnistuspäevik
<https://www.riigiteataja.ee/akt/129062018016?leiaKehtiv#para19>  ja
kinnistustoimik
<https://www.riigiteataja.ee/akt/129062018016?leiaKehtiv#para20> .
Kinnistusraamatu registriossa
<https://www.riigiteataja.ee/akt/129062018016?leiaKehtiv#para74>
kantavate andmetega võib igaüks tutvuda ja saada sellest väljatrükke.
Tutvumiseks piisab registriosa (kinnistu) numbri, aadressi või omaniku
nime teadmisest. Inimese nime või isikukoodi järgi saab
<https://kinnistusraamat.rik.ee/Avaleht.aspx?> e-kinnistusraamatus
päringuid teha vaid end ID-kaardi või mobiil-ID abil sisse logides.“

IURING õigusbürool on olnud pikka aega leping kinnistusregistri päringute
tegemiseks.

Jaanuaris 2025 tehtud kinnistusraamatuseaduse muudatuse tõttu on meie
õigusbürool raskendatud kohtuasjades töö, nt hagi tagamiseks oleme teinud
varasemalt päringuid eraisiku nime või  isikukoodi alusel. Suhtlesin sel
teemal Registrite ja Infosüsteemide Keskusega. RIK ütles, et tehke
avaldus, aga selle rahuldamisest keelduti. Põhjendus oli, et IURING
Konsult OÜ  ei kuulu kinnistusraamatu vastutava töötleja Justiits- ja
Digiministeeriumi hinnangul seaduses nimetatud isikute hulka ning sellest
lähtuvalt ei ole alust avada juurdepääsu kinnistusraamatu füüsilise isiku
otsingule.

Palun selgitust, mille tõttu eristatakse KRS § 74  lg 42 õigusteenuse
osutamisel advokaate ja juriste?

Mille tõttu loetletud valimis ajakirjanikele võimaldatakse ligipääsu ja
juristidele mitte?

Kas  IURING õigusbürool on võimalik leping sõlmida füüsilise isiku otsingu
osas?

Lugupidamisega

Tiia Raudmägi

IURING ÕIGUSBÜROO

Jurist/Lawyer

Mob: +372 51 82 810

Tel: +372 646 4412

Kotka 26, 11312 Tallinn

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.iuring.ee/> www.iuring.ee